Lika Al_Qadri. Diberdayakan oleh Blogger.
RSS

WELCOME

About Me

Foto saya
Sembahlah ALLAH Seolah~Olah kau Melihat-Nya,Dan Ingatlah Meskipun Engkau Tidak Melihat-Nya,Dia Tetap Melihatmu. ALLAH tidak akan menunjukkan belas kasih bagi siapa yang tidak memperlihatkan belas kasih kepada orang lain.

SeRuAn HaTi

wahai kekasihku......
aku memohon padamu........
dekatkan aku denganmu.........
jangan kau biarkan hati ini membeku........
dan hampa tanpa kasihmu.......

siramilah hatiku ini......
dengan kasih dan sayangmu yang suci.....
jadilah penyejuk di kala susahku.......
jadilah air dikala dahagaku....
jadilah penerang di kala kegelapanku.......

serulah aku.......
wahai kekasihku........
sang penguasa hati........
aku mengemis iba darimu.......
mengharap belas akan kasihmu......
bawa aku ke jalanmu.....
jalan-jalan yang engkau ridhoi......

terangi batinku.......
dengan sejuta asmamu......
dengan beribu-ribu butir cahaya kasihmu........
yang slalu ingin aku gapai........
dalam bahasa kalbu........

wahai kekasihku.......
yang bersemayam dalam kalbu.......
bimbinglah aku....ajari aku......
dan antarkan aku syurga keabadianmu........
di syurga para kekasih-kekasihmu......

wahai kekasihku.......
sang penguasa.........
terimalah pengakuanku......
terimalah iktikadku......
terimalah pengorbananku........

wahai kekasihku........
yang maha indah.....
yang penuh dengan kasih sayang.......
sang pemilik raga dan ruhku.......
jadilah kekasihku.......
dan tempatkan aku di sisimu.........
di sisi yang kau kehendaki........


BY mandalika abdullah


.......""'sesungguhnya rasulullah saw bersabda;"sesungguhnya ruh-ruh manusia di ciptakan laksana prajurit yang berbaris,maka mana salah satu yang kenal antara yang satu dngn yang lain maka akan bersatu.dan mana yang saling mengingkari antara satu dengan yang lain maka akan berpisah........."""(HR;Muslim)
katakanlah..."'jika kamu(benar2)mencintai alloh maka,ikutilah aku niscaya alloh mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu.......alloh maha pengampun lagi maha penyayang......."'(3;31)
...""di jadikan indah pada (pandangan)manusia kecintaan kepada apa yang di ingini.....yaitu;wanita-wanita,anak-anak,harta yang abnyak dari jenis,emas,perak,kuda pilihan,binatang ternak dan sawah ladang......itulah kesenangan hidup di dunia dan di sisi alloh-lah tempat kembali yang baik(surga).....""(3;14)


Free Template Blogger collection template Hot Deals SEO
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komentar:

Posting Komentar

komentarmu

Clik Like 4 my site ^_*